Abi kutsumine

Kui oled veekogul õnnetusse sattunud või märkad hädasolijat, siis helista hädaabinumbril 112

 

    Et Häirekeskus saaks abi võimalikult kiirelt teele saata, pea 112 helistades meeles järgmist:

    • Helista 112, kui vajad kiiret abi. Ära helista 112-le info saamiseks ja andmiseks või nõuannete küsimiseks – selleks on olemas Päästeala infotelefon 1524.
    • Helista kõigepealt 112-le, mitte pereliikmele või sõbrale. Kui Sa ei helista kõigepealt Häirekeskusele numbril 112, kaotad väärtuslikku aega Sulle abi saatmiseks.
    • Ütle, mis juhtus ning kas keegi on viga saanud ja vajab abi.
    • Ütle aadress või kirjelda asukohta, kuhu on vaja abi saata. Sinu lauatelefoni positsioneerides näeb Häirekeskus aadressi, mobiiltelefoni positsioneerides piirkonda, kus Sa asud. Õnnetuse asukoha täpseks määramiseks anna täpsustavat infot – ütle aadress, nimeta lähedalasuvaid objekte, anna võimalusel GPS-koordinaadid.
    • Kui Sa ei asu ise sündmuskohal, anna sellest teada.
    • Püüa säilitada rahu, kuula päästekorraldaja küsimusi, vasta täpselt ja lühidalt.
    • Kui elu ja vara on ohus, saadetakse abi välja juba kõne ajal. Lisaküsimuste esitamise tõttu ei viibi abi saatmine – abi on juba teel.
    • Ära katkesta kõnet enne, kui abistamiseks vajalikud asjaolud on välja selgitatud.
    • Hoia oma telefoniliin vaba, et lisateabe saamiseks või nõuannete andmiseks saaks Sulle tagasi helistada.
    • Kui olukord sündmuskohal muutus – läks halvemaks või paremaks, helista 112-le ja anna sellest teada.
    • Kõik hädaabikõned salvestatakse.

    Kui vajad hädaabi, kuid mobiililevi puudub, eemalda mobiiltelefonist SIM-kaart. Sellisel juhul valib mobiiltelefon hädaabinumbrile 112 helistamiseks mõne teise samas piirkonnas kättesaadava ja tugevama leviga võrgu.