Abi kutsumine

  • Hõika ümberkaudsed inimesed appi;
  • Kui kardad ise tegutseda, juhi kellegi tähelepanu toimuvale;
  • Kui abivajaja on vees – abista teda ja alles siis kutsu abi või saada kedagi samaaegselt abi järele või vastupidi;
  • Helista 112 ja anna teada, mis juhtus.

 

Et Häirekeskus saaks abi võimalikult kiirelt teele saata, pea 112 helistades meeles järgmist:

      • Helista 112, kui vajad kiiret abi. Ära helista 112-le info saamiseks ja andmiseks või nõuannete küsimiseks – selleks on olemas Päästeala infotelefon 1524.
      • Helista kõigepealt 112-le, mitte pereliikmele või sõbrale. Kui Sa ei helista kõigepealt Häirekeskusele numbril 112, kaotad väärtuslikku aega Sulle abi saatmiseks.
      • Ütle, mis juhtus ning kas keegi on viga saanud ja vajab abi.
      • Ütle aadress või kirjelda asukohta, kuhu on vaja abi saata. Sinu lauatelefoni positsioneerides näeb Häirekeskus aadressi, mobiiltelefoni positsioneerides piirkonda, kus Sa asud. Õnnetuse asukoha täpseks määramiseks anna täpsustavat infot – ütle aadress, nimeta lähedalasuvaid objekte, anna võimalusel GPS-koordinaadid.
      • Kui Sa ei asu ise sündmuskohal, anna sellest teada.
      • Püüa säilitada rahu, kuula päästekorraldaja küsimusi, vasta täpselt ja lühidalt.
      • Kui elu ja vara on ohus, saadetakse abi välja juba kõne ajal. Lisaküsimuste esitamise tõttu ei viibi abi saatmine – abi on juba teel.
      • Ära katkesta kõnet enne, kui abistamiseks vajalikud asjaolud on välja selgitatud.
      • Hoia oma telefoniliin vaba, et lisateabe saamiseks või nõuannete andmiseks saaks Sulle tagasi helistada.
      • Kui olukord sündmuskohal muutus – läks halvemaks või paremaks, helista 112-le ja anna sellest teada.
      • Kõik hädaabikõned salvestatakse.

Kui vajad hädaabi, kuid mobiililevi puudub, eemalda mobiiltelefonist SIM-kaart. Sellisel juhul valib mobiiltelefon hädaabinumbrile 112 helistamiseks mõne teise samas piirkonnas kättesaadava ja tugevama leviga võrgu.