2014

Ole kangelane ja ära lase purjus sõpra vette!

Päästeameti sellesuvine veeohutuskampaania „Ära lase purjus sõpra vette“ tuletab meile meelde, et mitte ükski reklaam ei suuda purjus inimest vette minemast takistada, aga sõbrad suudavad. Alkoholijoobes ujumise ohte näitav sotsiaalkampaania ütleb, et halvima saab ära hoida juba kaldal.

„Selleaastane veeohutuskampaania tuletab meelde meie kohustust ja võimalust oma sõpru õigel hetkel peatada. Igaüks võib olla oma sõpradele kangelane, tuletades neile meelde, et ujuma tasub minna alles siis, kui kaineks saad,“ kirjeldas kampaaniat Päästeameti ennetustöö osakonna juhataja Indrek Ints.

2013. aastal uppus Eestis kokku 56 inimest. Läbi aastate tõuseb uppumissurmade arv hüppeliselt suvekuudel, tavapäraselt on see kõrgeim juunis või juulis. Sellel perioodil hukkunutest suurema osa moodustavad mehed, kuid võrreldes eelnevate aastatega on pidevalt tõusmas ka naiste osakaal. Enamusel uppumisjuhtumitest on läbiv märksõna jätkuvalt alkohol. Hoolimata sellest, et ollakse teadlikud joobes vette mineku ohtlikkusest, kaob alkoholi mõjul ohutunne ning inimene läheb veekogusse end värskendama, ujuma või oma võimeid proovile panema.

Purjus sõpru takistama kutsuvad sõnumid kõlavad kõigis Eesti suuremates tele- ja raadiokanalites, kaubanduskeskustesse jõuavad ohutussõnumiga reklaamplakatid. Trükireklaamid pannakse nii tänavatele kui ajalehtedesse, sotsiaalvõrgustikes levitatakse telereklaamist inspireeritud lõbusaid ja õpetlikke veeohutuse klippe. Sotsiaalmeedia jaoks loodud arvutimäng annab võimaluse purjus sõbra vette mineku takistamisel kätt harjutada, parimatele antakse selle eest auhindu. Päästeameti Facebooki lehel toimuvad kogu suve auhinnamängud ja jagatakse veeohutusalaseid nõuandeid.

Veeohutussõnumit aitavad levitada ka veekogudeäärsed Eesti suurüritused ning festivalid, kes tänavu kevadel koostöös Päästeametiga allkirjastasid ka vastava hea tava leppe. Kõik osapooled allkirjastasid leppes soovituslikud punktid, mis ei ole täna seadusega ürituste korraldusel nõutud, aga mille täitmine aitab külastajate turvalisust tõsta ja õnnetusi ennetada. Hea tava leppega ühinesid Pühajärve Jaanituli, Viru Folk, The Watergate Water Festival, Surfilaager, Tallinna Merepäevad, Saaremaa Rannapidu, Mändjala Jaanituli, Summerjam Festival ja Kloogaranna Festival.

Kampaania reklaamklipid:

Kampaania välireklaam:

kangelane2014